Konuşmacılar
Açıklama
Başlık: Uyarlamalarda Transmedya Görsel Dil Farklılıklarının Karşılaştırmalı Analizi: "Uzayda Piknik" (1972), "Stalker" (1979) ve "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" (2007)
Özet:
Bu makale, Arkady ve Boris Strugatsky'nin tanınan bilim kurgu romanı "Uzayda Piknik" den esinlenen iki uyarlamada kullanılan transmedya görsel dillerin kapsamlı karşılaştırmalı bir incelemesini yapar: Andrei Tarkovsky'nin 1979 yapımı filmi "Stalker" ve video oyunu "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl". Uyarlama, transmedya anlatımı, görsel semiyotik ve konsept tasarım estetiği kuramlarına dayanan ayrıntılı bir analizle, bu çalışma, her uyarlamanın farklı platformlarda anlatı temalarını ve duygusal yansımalarını iletmek için görsel tasarım unsurlarının nasıl kullanıldığını açıklar. "Uzayda Piknik" metinsel imgelere ve okuyucu yorumuna dayanırken, Tarkovsky'nin "Stalker"ı, mizansen ve sinematografiyi kullanarak “Bölge”'nin (Zone) atmosferik bir portresini çağrıştırmak için kullanır. Bununla birlikte, "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl", mekansal anlatı olarak Pripyat Kasabası, Çernobil Nükleer Enerji Santrali ve çevresini etkileşimli oyun mekanikleri ile birleştirerek oyuncuları dinamik bir şekilde evrilen bir atmosfere sokar ve interaktif bir keşifsel anlatı ile evrenini genişletir. Bu çalışma, bu uyarlamaların transmedya bağlamında görsel dillerini ve konsept tasarımlarını inceleyerek, transmedya kuramı içerisinde anlatı, görsellik ve interaksiyon arasındaki karmaşık etkileşimin analizini yapar.
Anahtar Kelimeler: "Uzayda Piknik" (1972), "Stalker" (1979), "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" (2007), Semiotik, Konsept Tasarım, Mekanik Tasarım, Araç Tasarımı, Ortam Tasarımı, Temsili Anlatı, Transmedya, Görsel Dil, Uyarlama
Öğr. Gör. S. Efe Erdoğan
İstinye Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı